Κυριαρχώντας στην πρώτη σελίδα της Google


Δημοσιεύτηκε πρόσφατα ένα ενδιαφέρον άρθρο στο ViperChill.com που διεξήγαγε μια μελέτη στα αποτελέσματα της πρώτης σελίδας του Google.

Το άρθρο διαπιστώνει ότι 16 μεγάλες εταιρείες κυριαρχούν στην πρώτη σελίδα της Google με πολύ ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά (money keywords).

Αν αληθεύει κάτι τέτοιο είναι λυπηρό φαινόμενο και μπορεί να σημαίνει μόνο δύο πράγματα:

Πρώτον, ότι οι μεσαίες ή οι μικρές επιχειρήσεις δε θα φτάσουν ποτέ στην πρώτη σελίδα, επειδή στερούνται μεγάλου προϋπολογισμού για τη διεξαγωγή μάρκετινγκ κλίμακας όπως κάνουν οι μεγάλοι.

Δεύτερον, ότι τα αποτελέσματα της Google είναι προκατειλημμένα και χειραγωγούνται από τους ίδιους μηχανικούς που συντηρούν τον αλγόριθμο κατάταξης στη μηχανή.

αλγόριθμος google

Γεγονός που με τη σειρά του λέει πολλά για όλες τις κατευθύνσεις και τα κηρύγματα των ανθρώπων της Google εδώ και περισσότερα από 5 χρόνια προς τους webmasters για να δουλεύουν μόνο με white-hat τεχνικές.

Αλλά και πάλι, γιατί μόνο 16 μεγάλες εταιρείες;

Ο συγγραφέας της μελέτης υποστηρίζει ότι όλοι οι υπόλοιποι είναι πρωταθλητές που ανταγωνίζονται τους γίγαντες. Το άρθρο είναι φυσικά μια μελέτη περίπτωσης, και άρα περιορίζεται σε ορισμένα τμήματα της αγοράς και δεν μπορεί να επεκταθεί σε ολόκληρο τον ιστό.

Παρόλα αυτά, είναι ενδεικτικό του τι θα μπορούσε να συμβαίνει και σε άλλα verticals. Όλοι βλέπουμε μεγάλες επιχειρήσεις στην καθημερινή μας έρευνα στη μηχανή Google. Γιατί να μην ισχύει τελικά για όλη την αγορά;

Το άρθρο ερευνά τις μεθόδους τις οποίες χρησιμοποιούν μερικές μεγάλες εταιρείες που ανήκουν στον ίδιο όμιλο στον κλάδο της γυναικείας μόδας, για να ανεβάσουν τις θέσεις μιας νέας ιστοσελίδας του ομίλου μέσω του authority των εταιρικών ιστοσελίδων.

Το εντυπωσιακό στην έρευνα είναι ότι χρησιμοποιούν παρωχημένες τακτικές που υποτίθεται ότι δεν λειτουργούν πλέον και μπορούν να τιμωρήσουν τις ιστοσελίδες όλων μας! Παρόλα αυτά, ξεφεύγουν προς το παρόν.

Το φαινόμενο επεκτείνεται σε περισσότερα verticals, όπως αναφέρεται στο άρθρο, δηλαδή στη βιομηχανία των Ειδήσεων, Τεχνολογίας, Παιχνιδιών, Μουσικής, Φαγητού, Οικογένειας, Αθλητισμού, για να αναφέρω μόνο μερικά.

Και ένα άλλο εντυπωσιακό στοιχείο που μιλά από μόνο του για την ποιότητα των αποτελεσμάτων. Όχι μόνο γίνεται χειραγώγηση των αποτελεσμάτων με backlinks που τοποθετούνται σε footer, στο μενού (navigational) ή άλλου τύπου site-widebacklinks, αλλά χρησιμοποιούν και πολύ ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά (anchor-text over-optimization), πράγμα που επίσης λέει πολλά για την ασχετοσύνη των SEO managers αυτών των σελίδων που πρακτικά εξασκούν το spam και μένουν ατιμώρητοι.

Ούτε οι παλιές ούτε οι νέες ιστοσελίδες έχουν χτυπηθεί έως τώρα από τους εξειδικευμένους αλγόριθμους Google Panda ή Penguin, ενώ τα νέα φυντάνια τους (ιστοσελίδες) συνεχίζουν να καταλαμβάνουν ψηλές θέσεις. Εφόσον κάποιος αποδέχεται όλα τα ανωτέρω, αναδύονται τα εξής ερωτήματα:

1. Οι αλγόριθμοι πρέπει να αγγίζουν μόνο τους μικρομεσαίους;

2. Υπάρχει κάποιο φίλτρο ή κάποιο layer στους αλγόριθμους της Google που εξασφαλίζει ότι τα μεγάλα παιδιά μένουν στο απυρόβλητο, μήπως γιατί ξοδεύουν πολλά λεφτά στη διαφήμιση;

3. Οι παρωχημένες SEO τακτικές εξακολουθούν να φέρνουν αποτελέσματα; Τι γίνεται με τις κατευθυντήριες γραμμές της Google και όλη αυτή την πολυετή συζήτηση; Μας τάισαν και πάλι ψέματα;

Τα γεγονότα είναι γεγονότα και ανεξάρτητα από το πόσα από αυτά ισχύουν, δείχνουν ότι οι μεγάλες μάρκες είναι σήμερα κυρίαρχες επί των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Πιστεύω ότι αυτά τα πράγματα συμβαίνουν όπως τα βλέπω καθημερινά όταν χρησιμοποιώ τη Google. Πιστεύω, επίσης, ότι υπάρχει τρόπος να αλλάξει αυτή την κατάσταση για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις όταν δουλέψει κάποιος καλύτερα από ό,τι οι μεγάλοι, με λιγότερο προϋπολογισμό και απολύτως white-hat τακτικές, ενάντια στις γκρι ή μαύρες τακτικές των μεγάλων που σε όλες τις περιπτώσεις είναι αμφισβητήσιμες και επικίνδυνες τακτικές, και σίγουρα έχουν ημερομηνία λήξης.

Γνωρίζω τι γίνεται σε μεγάλους οίκους του εξωτερικού, γιατί έχω γνωρίσει τα άτομα που δουλεύουν σε αυτούς καθώς και τις μεγάλες εταιρείες μάρκετινγκ (με εκατομμύρια δολάρια τζίρο) που χρησιμοποιούν ‘ληγμένες’ μεθόδους.

Αργά ή γρήγορα θα πέσει ο πέλεκυς και τότε θα κλάψουν πολλοί.

Διάβασε περισσότερα:

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.