Προώθηση Ιστοσελίδων SEO

αύξηση επισκέψεων από τη Google στην Ελλάδα ή το εξωτερικό

content-marketing

Google Strategy

content-marketing

Panda / Penguin Penalties

 
 

Αύξηση traffic από την οργανική αναζήτηση

Προσφορά

 

 

Πως κάνουμε την προώθηση μιας ιστοσελίδας
Βασική αφετηρία για την προώθηση μιας ιστοσελίδας είναι η εμπειρία του επαγγελματία που θα αναλάβει το έργο

 

Είναι μύθος ότι μπορεί να γίνει από κάποιον ερασιτέχνη. Εκτός από εξαιρετικά δύσκολο είναι και άκρως επικίνδυνο για το μέλλον της ιστοσελίδας. Τα κριτήρια λοιπόν, για την επιλογή ενός επαγγελματία κατά τη γνώμη μου πρέπει να είναι ποιοτικά και όχι ποσοτικά. Θα τα αναλύσω παρακάτω.

Η σημαντικότερη πάραμετρος που θεωρώ ότι συχνά παραβλέπεται από τους ιδιοκτήτες των ιστοσελίδων όταν μελετούν την ανάθεση ενός τέτοιου έργου είναι ο ανταγωνισμός.

 

Εκεί βλέπω καθημερινά να γίνονται τα μεγαλύτερα λάθη, λόγω αφενός της έλλειψης σχετικής εμπειρίας και προσθέτοντας την εσφαλμένη θεώρηση η ιστοσελίδα μας είναι η καλύτερη που υπάρχει, η σύγκριση με αυτοματοποιημένα εργαλεία όπως το Adwords - που το τρέχει κι αυτό ένας ερασιτέχνης πατώντας μερικά κουμπιά και ξοδεύοντας άσκοπα χρήματα.

Το SEO δεν είναι αυτό, αλλά είναι πολλά περισσότερα.

Τι είναι λοιπόν το SEO;
marketing website

Το SEO είναι η ανάδειξη της ιστοσελίδας με κριτήρια την ασφάλεια, την ποιότητα και τη διάρκεια στο χρόνο.

Αυτό σημαίνει να μετρήσουμε αντικειμενικά (κριτήρια) μια ιστοσελίδα και να τη βρούμε δυνατότερη και σε ψηλότερες θέσεις σε σχέση με την αρχή της προώθησης.

Το κύριο αποτέλεσμα είναι το traffic ή αλλιώς οι επισκέψεις σε μια ιστοσελίδα που είναι το Α και το Ω για κάθε ηλεκτρονική σελίδα. Το traffic είναι το παν.

Πώς κερδίζεται το traffic;

Ένα μέσο για την αύξηση του traffic είναι να εμφανίζεται το site μας στα αποτέλεσματα αναζήτησης με τα 'καλύτερα' keywords. Θα πούμε αναλυτικά ποια είναι αυτά και γιατί τα έβαλα σε εισαγωγικά.

Η μέγιστη επιτυχία που μπορεί να πετύχει το SEO είναι να 'περάσει' το μήνυμα της επιχείρισης στο κοινό της, χρησιμοποιώντας κάθε πρόσφορο μέσο.

Για να το πετύχουμε αυτό, δεν αρκούμαστε στο να εμφανίζεται η ιστοσελίδα της επιχείρισης στα αποτελέσματα αναζήτησης αλλά προσπαθούμε να αναπαραγάγουμε το μήνυμά της σε περισσότερα κανάλια.

Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιούμε το content marketing, το social media marketing (π.χ. Facebook), το video marketing (π.χ. YouTube, Vimeo, Dailymotion), γενικά πολλούς τρόπους για να εμφανίζεται το προϊόν ή η υπηρεσία online ώστε:

να φθάνουμε εμείς στους χρήστες, αντί να περιμένουμε να μας βρουν αυτοί

 

Ας δούμε όμως τώρα τα keywords

Εδώ ο καθένας μπορεί να εννοεί διαφορετικά πράγματα. Θα σας πω την άποψή μου.

Προσωπικά δεν εννοώ, όσο γίνεται περισσότερα keywords ή τα πιο ανταγωνιστικά που εμφανίζουν περισσότερη ζήτηση. Εννοώ μόνο εκείνα που θα φέρουν πραγματικά πολύ traffic.

Πόσα και ποια είναι αυτά;

Δε μας ενδιαφέρει σ'αυτό το σημείο. Εκείνο που έχει σημασία δεν είναι να δουλέψει κάποιος στο γενικότερο και άρα δυσκολότερο keyword π.χ. 'εγκυμοσύνη' για μια ιστοσελίδα σε θέματα οικογένειας, αλλά να ανακαλύψει τι πραγματικά ψάχνει το κοινό στη Google (εδώ, οι γυναίκες υποψήφιες ή πρόσφατα μητέρες), ποια είναι τα keywords γύρω από τα οποία μπορεί να στήσει άρθρα για να προβάλει την ιστοσελίδα του.

Θεωρώ άσκοπο και πολυέξοδο ένα εγχείρημα ανάδειξης μιας νέας ιστοσελίδας ή μιας φτωχής σε καλογραμμένα άρθρα - μιας άγνωστης ή χαμηλής ποιότητας ιστοσελίδας με το keyword 'εγκυμοσύνη'.

Ο αντίλογος του ιδιοκτήτη της ιστοσελίδας είναι:

Γι'αυτό αναθέτω σε έναν επαγγελματία να το καταφέρει εκείνος. Σωστά; ΛΑΘΟΣ!.

Δυστυχώς, τα πράγματα δεν είναι έτσι και εδώ πιάνουμε το νήμα από την αρχή του άρθρου, για την έλλειψη εμπειρίας στη διάγνωση του ανταγωνισμού, που μπορεί να επεκταθεί ή επιδεινωθεί με τη λανθασμένη επιλογή ενός - κατ' όνομα μόνον - επαγγελματία. Και από εδώ ξεκινάνε τα προβλήματα με τη γνωστή κατάληξη για όποιον έχει δυσάρεστη εμπειρία.

Είναι λάθος να περιμένουμε ανέφικτα πράγματα από τον εκάστοτε σεοτζή (τι επίθετο κι αυτό, SIC), και είναι λάθος από την πλευρά του να υπόσχεται απίθανα πράγματα για να μη χάσει τη δουλειά. Ο ιδιοκτήτης της ιστοσελίδας δεν ξέρει, δεν μπορεί να κρίνει τον ανταγωνισμό και δεν είναι σε θέση να επιλέξει ή να παραγγείλει τα keywords, μόνο να δώσει κάποιες κατευθύνσεις.

Ο σεοτζής πρέπει να προστατεύσει τον υποψήφιο πελάτη (αλλά και τον εαυτό του), αξιολογώντας σωστά τις δυνατότητες της ιστοσελίδας και προτείνοντας ρεαλιστικούς στόχους. Γνωρίζω ότι κάτι τέτοιο στην πλειοψηφία των περιπτώσεων απλά δε γίνεται, ίσως και λόγω νοοτροπίας, γι'αυτό δε θα μείνω στη θεωρία αλλά θα προχωρήσω στα τεχνικά.

Τα πράγματα είναι απλά

Μια ιστοσελίδα καινούρια ή μια ιστοσελίδα που δεν έχει ασχοληθεί ποτέ με το search engine optimization (μια αδύναμη, δηλαδή, ιστοσελίδα), θα χρειαστεί αρκετή δουλειά για την πρώτη σελίδα. Αυτό μεταφράζεται σε μήνες εργασιών με εργασίες βελτίωσης εντός και εκτός της ιστοσελίδας και δημιουργίας ενός ρεύματος - αληθινών - επισκέψεων, που αποκτάται σιγά-σιγά όταν ισχύουν αθροιστικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

  • Μια live ιστοσελίδα ή υπό κατασκευή. Σε κάθε περίπτωση όμως ένα κατοχυρωμένο domain. Με ένα ώριμο domain θα έχετε πολύ καλύτερα έως εκπληκτικά αποτελέσματα, αλλά αυτό είναι άλλη συζήτηση. Η ιστοσελίδα θα πρέπει να ακολουθεί τις σύγχρονες κατευθύνσεις των μηχανών αναζήτησης, διαφορετικά δεν έχει ελπίδα να φέρει αποτελέσματα πρώτης σελίδας.
  • Ένα σωστό business plan. Αναφέρθηκε και παραπάνω η σημασία του στη λήψη κρίσιμων αποφάσεων για την online ανάπτυξη, το οποίο αναπτύσσεται παρακάτω.
  • Να υπάρχει πρόβλεψη σε μηνιαία βάση για δαπάνες προώθησης και online διαφήμισης. Με τον τρόπο που ξοδεύετε χρήματα για τη διαφήμιση της επιχείρισης σε άλλα μέσα, π.χ. φυλλάδια, τηλεόραση, ραδιόφωνο, αφίσες, κατάλογος χρυσού οδηγού κλπ. Για να ασχολείται κάποιος με την ιστοσελίδα σας καθημερινά, θα πρέπει να πληρώνεται για το χρόνο του, την τέχνη του και τα έξοδα σε συνδρομές και προγράμματα. Δεν υπάρχουν ούτε εύκολες, ούτε αυτοματοποιημένες λύσεις (πάτημα ενός κουμπιού).
  • Κατόπιν, το δυσκολότερο σημείο. Η αναζήτηση ενός σωστού συνεργάτη, γνωστού και ως σεοτζή, που θα γνωρίζει το αντικείμενο σε βάθος, θα ενημερώνεται διαρκώς για τις αλλαγές στο τοπίο της αναζήτησης, θα προσέχει την ιστοσελίδα του πελάτη κ.ά. πολλοί παράγοντες. Υπάρχουν ορισμένοι που προτιμούν να προσλάβουν in-house υπάλληλο για να τρέχει το SEO - και να τους έρθει φθηνότερα!, με πενιχρά αποτελέσματα όμως, είτε λόγω έλλειψης εμπειρίας, εξειδίκευσης ή χρόνου (συνήθως τον φορτώνουν με ό,τι έχει να κάνει με Η/Υ)!
  • Τέλος, χρειάζεται αρκετή υπομονή ώστε να μην πέσετε εσείς και ο συνεργάτης σε λάθη. Αφενός οι SEO υπηρεσίες δε είναι έτοιμη λύση που ανοίγουμε το κουτί και βγάζουμε αποτελέσματα, και το χειρότερο που μπορεί να κάνει κανείς είναι να βιάζεται και να πιέζει το σεοτζή για πρόωρα αποτελέσματα. Είναι μία επικίνδυνη πρακτική/νοοτροπία που φέρνει τα αντίθετα αποτελέσματα από τα προσδοκώμενα. Και, δυστυχώς, είναι πολύ συχνό φαινόμενο.
Το marketing θέλει φροντίδα για να δώσει καρπούς

Η ιστοσελίδα χρειάζεται σωστές βάσεις για να μεγαλώσει. Αναφέρομαι στα οργανικά αποτελέσματα (όχι Adwords), εκεί που ψάχνουν οι άνθρωποι για να βρουν απαντήσεις σε διάφορα ερωτήματα. Εδώ θα μας απασχολήσει μόνο η πρώτη σελίδα, δηλαδή τα πρώτα 10 αποτελέσματα στη μηχανή αναζήτησης, τη Google η οποία φέρνει συγκριτικά την πλειοψηφία των επισκέψεων σε μια ιστοσελίδα.

Έχει διαπιστωθεί ότι μια θέση κατάταξης στην πρώτη πεντάδα που συνδυάζεται από καλογραμμένο τίτλο και περιγραφή, παίρνει και τη μερίδα του λέοντος των επισκεπτών.

Η κατασκευή της καλύτερης αισθητικά ιστοσελίδας με φουλ χαρακτηριστικά και πολύ περιεχόμενο δεν αρκεί για να φέρει κόσμο.

Μπορεί να μην αρέσει αυτό που λέω, αλλά τα στατιστικά των επισκέψεων μιλούν από μόνα τους. Ούτε η μεγάλη κοινότητα φίλων στο Facebook, ούτε τα newsletters, ούτε τα banners, ούτε τα άρθρα σε ηλεκτρονικά περιοδικά και blogs θα φέρουν όγκο επισκέψεων. Ο κύριος όγκος θα έλθει από τα αποτελέσματα αναζήτησης, το λεγόμενο SEO.

Για την επίτευξη υψηλών θέσεων στην αναζήτηση, αναλόγα με τον ανταγωνισμό, χρειάζονται ορισμένοι μήνες. Ο αριθμός των επισκέψεων διευρύνεται ποιοτικά και ποσοτικά με την παραμονή της ιστοσελίδας στην πρώτη πεντάδα. Έχω ακούσει ανθρώπους να το αμφισβητούν αυτό, αλλά ήταν ερασιτέχνες, συνεπώς δε μας ενδιαφέρει η άποψή τους.

Υπάρχουν ιστοσελίδες που δεν κάνουν προώθηση;

Φυσικά και υπάρχουν, εφόσον προσφέρουν κάτι το μοναδικό ή εξαιρετικό, μια καινοτομία ή ένα σπάνιο αγαθό ή υπηρεσία, αλλά είναι λίγες στην Ελλάδα.

Επειδή ο σκοπός που γράφω όλα αυτά δεν είναι οι εξαιρέσεις, αλλά η μέση ελληνική ιστοσελίδα, θα ξεκινήσω από την παραδοχή ότι έχετε ελάχιστες ή καθόλου επισκέψεις. Θα πρέπει λοιπόν να δημιουργήσετε τρόπους (κανάλια) για να σας βρίσκει ή ακόμη καλύτερα, να προσεγγίσετε εσείς το κοινό σας σε χώρους ή ωράρια που είναι πιο δεκτικό στα μηνύματά σας που θα είναι εστιασμένα σε target groups ή ακόμη και προσωποποιημένα.

Προσέγγιση target group

Δεν είναι εύκολα όλα αυτά, όμως όποιος πει ότι το Internet Marketing είναι εύκολη υπόθεση, έχει άλλο σκοπό από το να σας βοηθήσει.

Είναι ολόκληρη διαδικασία. Θα τα αναφέρω συνοπτικά, επειδή ο σκοπός του άρθρου είναι άλλος.

  • Ποια δημογραφικά χαρακτηριστικά έχει το κοινό και μήπως πρέπει να χωριστεί αναλόγως σε υπο-ομάδες ώστε να το προσεγγίσουμε καλύτερα γράφοντας τα κατάλληλα κείμενα (περιεχόμενο) και να εστιάσουμε στα κανάλια όπου κινείται περνώντας τον ελεύθερο χρόνο ή ψάχνοντας για αγορές ή πληροφόρηση; (π.χ. άλλα κοινωνικά μέσα χρησιμοποιούν οι νέοι και άλλα οι μεσήλικες).
  • Πόσοι από αυτούς που ψάχνουν στη Google γνωρίζουν τι προσφέρετε, σε τι υπερέχει το προϊόν/υπηρεσία από τον ανταγωνισμός και πού μπορούν να σας βρούν;
  • Πόσοι ξέρουν τις τιμές ή το customer service που προσφέρετε;
  • Τι κάνουν οι ανταγωνιστές σας για να έχουν τόση κίνηση επισκεπτών στη σελίδα τους;

Είναι πολλά περισσότερα τα ερωτήματα αλλά ας προχωρήσουμε στα τεχνικά της προώθησης, επί το πρακτέον, δηλαδή, γιατί θα μακρυγορήσουμε και δεν πρέπει να χάσουμε το στόχο μας:

Στάδιο 1: Γνώση της αγοράς/ανταγωνισμού

Σε συνάρτηση όλων των παραπάνω, η γνώση της αγοράς όπου κινούμαστε και φυσικά του ανταγωνισμού που θα αντιμετωπίσουμε, μας οδηγεί σε επιλογές ή κατευθύνσεις της προώθησης για το άμεσο διάστημα.

Τεμαχίζουμε το διάστημα που θα δουλέψουμε σε φάσεις και αποφασίζουμε τι θα τρέξουμε και πως θα μετρήσουμε την επιτυχία των ενεργειών μας.

Επιλέγουμε τις φράσεις αναζήτησης (keyword phrases). Βάζουμε ρεαλιστικούς στόχους λαμβάνοντας υπόψη τον ανταγωνισμό, τον προϋπολογισμό μας και την κατάσταση της ιστοσελίδας.

Στάδιο 2: Ενσωματώνουμε τις επιλογές μας στα κείμενα και τον κώδικα

Σε αυτή τη φάση, φτιάχνουμε μια σωστή δομή που θα εξυπηρετήσει την προώθηση και επεξεργαζόμαστε τα κατάλληλα κείμενα τα οποία τοποθετούμε στην ιστοσελίδα.

Η προώθηση μιας ιστοσελίδας στηρίζεται σε κείμενα γραμμένα με σύγχρονες προδιαγραφές. Χωρίς κείμενα είναι μάταιο να προσπαθήσετε να προωθήσετε μια ιστοσελίδα, μπορεί να προξενήσετε μεγάλη ζημιά

 

Σημαντικό σημείο. Εάν βρίσκεστε ακόμη στο στάδιο του σχεδιασμού της ιστοσελίδας, είναι ο πλέον κατάλληλος χρόνος για σωστό στήσιμο του SEO.

Αν το αναβάλλετε για επόμενη φάση, θα χάσετε ένα μεγάλο πλεονέκτημα και θα μπείτε σε μεγαλύτερα κόστη και καθυστερήσεις, περιορισμούς του κώδικα, που θα μειώσουν την αποτελεσματικότητα του on-site seo. Η εμπειρία μας λέει, ότι 9 στις 10 ιστοσελίδες αγνοούν αυτό το σημείο, ενώ η τελευταία το έκανε ημιτελώς και μειονεκτεί.

ιστοσελιδων

Για όσους έχουν ήδη ξεπεράσει το στάδιο του σχεδιασμού, το μόνο που μένει είναι να κάνουμε βελτιώσεις στα σημεία όπου μπορούμε, γιατί συναντούμε αρκετούς περιορισμούς από τον κώδικα της ιστοσελίδας.

Οι βελτιωτικές εργασίες (on-site) διαρκούν μερικές εβδομάδες αναλόγως του μεγέθους και της πολυπλοκότητας του site. Για παράδειγμα μικρά sites με λίγες σελίδες χρειάζονται λιγότερο χρόνο από τα πιο ογκώδη.

Λίγα λόγια για τα ποιοτικά και δυνατά sites

Όταν έχουμε στα χέρια μας ένα domain με χρόνια στην πλάτη του και αρκετές επισκέψεις, εκεί η προώθηση ιστοσελίδων αφομοιώνεται και αποδίδει καλύτερα. Αυτά τα domains δίνουν κατά κανόνα ψηλότερες θέσεις, και περισσότερα keywords.

Υπάρχουν όμως και εξαιρέσεις. Αν πρόκειται για παλιά ιστοσελίδα που πιέστηκε απερίσκεπτα και παρουσιάζει βεβαρημένο ιστορικό από προηγούμενες αστοχίες στο seo, τότε θα πρέπει να γίνει καταρχήν μια εκτίμηση (SEO Audit) και να διορθωθούν τα προβλήματα προτού ξεκινήσει εκ νέου η προώθηση.

Στάδιο 3: Το μήνυμα της επιχείρισης μοιράζεται στο διαδίκτυο
ιστοσελιδας

Όλα είναι έτοιμα για να κάνουμε γνωστό το προϊόν ή την υπηρεσία που διαφημίζει η ιστοσελίδα. Αυτό γίνεται μέσω κοινοποίησης του μηνύματος σε διάφορα κανάλια και κοινωνικά μέσα για την εξασφάλιση επισκέψεων. Επιγραμματικά (θα βρείτε υλικό επάνω στο site μας) αναφέρομαι στη διαφήμιση μέσω Google Adwords, Facebook Marketing, Youtube Marketing, Twitter Marketing, Forum Marketing, Email Marketing, Banner Advertising κλπ.

Αυτό που πρέπει να θυμάστε σε κάθε περίπτωση, είναι η σημασία του παράγοντα 'διαφήμιση'. Όση διαφήμιση και αν κάνετε δε θα είναι ποτέ αρκετή, με την έννοια ότι πάντα θα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης, το μερίδιο αγοράς που δεν έχετε 'αγγίξει' με την τρέχουσα διαφήμιση που κάνετε, γι'αυτό επιλέξτε όσους περισσότερους τρόπους αντέχει η τσέπη σας και αξιολογήστε τα αποτελέσματα που φέρνει η κάθε μέθοδος ώστε να κρατήσετε τις πιο κερδοφόρες.

Στάδιο 4: Συλλογή στατιστικών και αναπροσαρμογές στρατηγικής

Είναι ένας αυτοτροφοδοτούμενος κύκλος. Τα στατιστικά επισκέψεων και το feedback από τους επισκέπτες που λαμβάνουμε με κάθε μέσο, μας οδηγεί σε ενίσχυση προσπαθειών που εμφανίζονται να έχουν απήχηση ή αναπροσαρμογές στρατηγικής όταν κάτι δεν προχωράει με το ρυθμό που το είχαμε προσχεδιάσει. Παρακολουθούμε και αναλόγως ενεργούμε. Τα στάδια τελειώνουν εδώ.

Λίγα λόγια για την τεχνολογία που χρησιμοποιούμε στις ιστοσελίδες

Δουλεύουμε με τις περισσότερες γλώσσες προγραμματισμού, ηλεκτρονικά καταστήματα, συστήματα περιεχομένου (CMS) κλπ. Ενδεικτικά αναφέρω: απλή HTML, PHP, Joomla, Wordpress, Drupal, CS-Cart, OsCommerce, Prestashop, Magento κλπ.

Λίγα λόγια για τις γλώσσες ή αγορές όπου απευθυνόμαστε

Δουλεύουμε σε όλες τις λατινογενείς και κυριλλικές γλώσσες ή αγορές: Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ολλανδικά, Νορβηγικά, Ρωσικά, Σουηδικά, Φιλανδικά, Φλαμανδικά, Πορτογαλικά, Ισπανικά, Ιταλικά κλπ. Προσοχή δε δουλεύουμε με γλώσσες σε αραβική, εβραϊκή ή ασιατική γραφή.

Προσφορά