Joomla SEO: Προώθηση ιστοσελίδων με Joomla

Πως κάνουμε SEO στο Joomla: Τεχνικές σε Joomla εγκατάσταση

Joomla SEO: Εισαγωγή
joomla

Η ιστοσελίδα σας είναι βασισμένη στο Joomla. Μπορεί να πρόκειται για μια απλή εταιρική παρουσία ή για μια ιστοσελίδα που διαχειρίζεται εκατοντάδες κωδικούς προϊόντων, τιμές, περιγραφές, φωτογραφίες και λοιπά χαρακτηριστικά ή μεγάλο όγκο πληροφορίας, κείμενα, πολυμέσα κλπ. Το Joomla μετρά μερικά χρόνια online και ίσως να έχετε ήδη προσπαθήσει να φέρετε κόσμο με διαφημίσεις Google Adwords ή Facebook Ads ή ακόμη να έχετε προσπαθήσει να κάνετε SEO στο Joomla χωρίς επιτυχία. Όλα αυτά κοστίζουν.

Από την κατασκευή που δεν έφερε τους πελάτες και είχε αρκετό κόστος έως την ενημέρωση του καταλόγου προϊόντων και το κόστος συντήρησης/φιλοξενίας σε ετήσια βάση. Από τη διαφήμιση που τρέχει ως ένα υπολογίσιμο μηνιαίο έξοδο έως το SEO που ενδεχομένως κάνατε χωρίς αποτέλεσμα. Από όλα αυτά έχετε χάσει χρήματα αν δεν εκπλήρωσαν το σκοπό τους. Στην Ελλάδα υπάρχει μια μεγάλη εγκατεστημένη βάση από Joomla sites καθώς πολλοί επαγγελματίες το βρίσκουν εύκολο γι'αυτούς να στήσουν ένα Joomla site από κάτι καλύτερο που θα βοηθούσε τους πελάτες τους. Αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία.

Προσφορά

 

 

Προσέχοντας ορισμένα κρίσιμα σημεία στο στήσιμο του Joomla.
seo joomla

Τι προσέχουμε για ένα σωστό Joomla SEO, τι πρέπει να αποφεύγουμε, τι να διορθώνουμε. Σημείωση: οι πληροφορίες που ακολουθούν είναι αρκετά τεχνικές και απαιτούν έμπειρο Joomla developer.

  • Σωστή δομή: Φτιάχνουμε μια σωστή δομή του Joomla στο χαρτί. Δεν έχει σημασία πως ήταν στην παλιά του μορφή ή αν δεν ξέρουμε από πού θα ξεκινήσουμε. Εκείνο που μας ενδιαφέρει είναι να έχει μια λιτή δομή που να εξυπηρετεί τις ανάγκες μας. Ο επισκέπτης πρέπει να μπορεί να καταλαβαίνει αμέσως το περιεχόμενο και το μήνυμα της σελίδας μας. Με τον όρο σωστή δομή του Joomla, εννοώ τις σελίδες που θα φιλοξενήσει το Joomla, τα μενού, τη διάταξη του περιεχομένου, όλα αυτά. Οι σημαντικότερες σελίδες θα πρέπει να είναι εύκολα προσβάσιμες από κάθε σημείο του Joomla.
  • Search Engine Friendly (SEF) URL's: Αυτό το σημείο πολύ συχνά αγνοείται από τους Joomla developers με συνέπεια να έχω δει πάρα πολλά στραβά σε Joomla sites πελατών. Εννοώ τα 'σκουπίδια' (πολλές παράμετροι που δε βγάζουν νόημα) στα URL's τους. Ένας Joomla SEO θα ξεκινούσε από αυτή τη μειονεξία. Είναι κάτι που παίρνει χρόνο αν γίνει εκ των υστέρων, τα μεγάλα Joomla sites μπορούν να έχουν εκατοντάδες ή χιλιάδες σελίδες. Γι' αυτό το λόγο καλό είναι να εμπλακεί ο σύμβουλος SEO από την αρχή στην κατασκευή του Joomla site. Είναι κάτι όμως που πρέπει να γίνει για να είναι όλα σωστά στο Joomla site μας. Πώς μπορεί να γίνει αυτό; Είτε χειροκίνητα, με διόρθωση των σημαντικότερων σελίδων με το χέρι, είτε με την εγκατάσταση ενός SEF plugin (βλ. επόμενη παράγραφο).
  • SEF plugins: Παραθέτω ορισμένα plugins για ο Joomla που κάνουν τα URL's πιο φιλικά στις μηχανές: 1) sh404sef (39 δολάρια), 2) ARTIO JoomSEF (δωρεάν με ορισμένους περιορισμούς), 3) AceSEF (δωρεάν με ορισμένους περιορισμούς), 4) iJoomla SEO (77 δολάρια). Δε θα μπούμε σε λεπτομέρειες ως προς το ποιο είναι καλύτερο καθώς δεν έχω πολύ χώρο για τις υπόλοιπες πληροφορίες που πρέπει να παρατεθούν εδώ και υπάρχουν υποκειμενικές παράμετροι για κάθε developer. Θα πω μονάχα ότι χρησιμοποιώντας κάποιο από τα τρία σίγουρα θα σας γλιτώσει αρκετές ώρες.
  • 301 Redirects: Θα πρέπει να γίνουν όλα τα redirects από τα παλιά στα καινούρια URL's ώστε να μη χαθούν τα links που είχαν συγκεντρώσει οι παλιές σελίδες. Για τη σωστή εκτέλεση αυτής της διαδικασίας συμβουλευτείτε έναν ειδικό.
  • Internal Linking Structure Optimization: Ένα Joomla site θα βγει δυνατότερο μέσα από μια διαδικασία interlinking πράγμα που συστήνουμε ανεπιφύλακτα.
  • HTML Markup: Δώστε προσοχή ώστε να εισαχθούν τα σωστά tags στον κώδικα της κάθε σελίδας.
  • Content Optimization: Η σωστή υποδομή σε Joomla SEO περιλαμβάνει και βελτιώσεις στα κείμενα του site τουλάχιστον στις σημαντικότερες σελίδες.
  • Authority + Trust: Ένα δυνατό site που έχει κερδίσει - χωρίς κόλπα και πρόσκαιρα οφέλη - μεγάλη βαθμολογία σε Authority και Trust πριμοδοτείται από τη Google με τέτοιο τρόπο που αναδεικνύει πολλά keywords είτε στην αρχική είτε σε εσωτερικές σελίδες με μεγάλη ευκολία. Υπάρχουν τέτοια sites που έχουν δεκάδες keywords στην πρώτη σελίδα της Google καθώς όποιο keyword στοχεύσεις 'βγαίνει στον αφρό' χωρίς κόπο, ακόμη και χωρίς 'σπρώξιμο'.
  • Προδιαγραφές SEO (on-site optimization): Ένα Joomla site που σέβεται τον ευατό του θα κάνει τη σωστή προετοιμασία στα SEO Meta Tags σε όλες τις σημαντικές σελίδες ώστε να δημιουργήσει την απαραίτητη υποδομή για άνοδο στην πρώτη σελίδα. Είναι βασική παράμετρος και απαιτεί υψηλή εξειδίκευση. Προσοχή: θα βρείτε αυτή την υπηρεσία να την προσφέρουν πολλοί αλλά ελάχιστοι θα την εκτελέσουν σωστά. Επίσης, η απρόσεκτη εργασία επάνω στον κώδικα μπορεί να οδηγήσει σε τιμωρία από τη Google (over-optimization).
  • Speed-Caching + Browser Caching: Τα Joomla sites στην default εγκατάστασή τους πάσχουν από ταχύτητα. Πρέπει να γίνουν ενέργειες ώστε να βελτιωθεί η ταχύτητα είτε με συμπίεση των δεδομένων σε επίπεδο κώδικα και template, όσο και στο επίπεδο του τελικού χρήστη (browser caching).
  • Extensions: τα πολλά extensions κάνουν το Joomla βαρύ και μπορεί να έχουν αλλεπικαλύψεις και ασυμβατότητες. Κρατήστε τα απολύτως απαραίτητα.
  • Stats: Είναι χρήσιμο να έχετε μια εικόνα της προέλευσης και συμπεριφοράς των επισκεπτών. Σε αυτό βοηθούν στατιστικά πακέτα όπως το δωρεάν Google Analytics που παρακολουθεί από πού έρχονται οι επισκέπτες, με ποια keywords, πόσο μένουν και τι κάνουν επάνω στο Joomla site.
  • Backlinks: Το σημείο αυτό δικαιούται ένα ολόκληρο κεφάλαιο στο SEO, στο δίκτυο υπάρχει πολλή παραπληροφόρηση πάνω σ'αυτό και από πλευράς κόστους-κέρδους είναι το σημαντικότερο κομμάτι καθώς απαιτεί μια σοβαρή επένδυση για να φέρει αποτελέσματα, ενώ τα οφέλη των αποτελεσμάτων τις περισσότερες φορές ξεπερνούν κάθε παραδοσιακό μέσο διαφήμισης. Εκατομμύρια άνθρωποι ασχολούνται με τα backlinks και οι περισσότεροι το κάνουν με λάθος τρόπο. Ένα λάθος χτισμένο backlink profile είναι σίγουρος δρόμος για τιμωρία του Joomla site από τη Google. Συμβουλή: απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό που μπορεί να αποδείξει ότι γνωρίζει το αντικείμενο χωρίς φανφάρες και προσοχή στους ερασιτέχνες που κάνουν τους επαγγελματίες...
  • 404 errors: Η Google δε συμπαθεί ένα Joomla site που έχει πολλές σελίδες χαμένες, σβησμένες ή κατεβασμένες. Φροντίστε είτε να βγάλετε τα links που παραπέμπουν σε τέτοιες σελίδες, είτε να τις δημιουργήσετε αν το βρίσκετε χρήσιμο, είτε να κάνετε τα redirects σε κάποιες άλλες.
  • Images optimization: Οι εικόνες και τα κάθε είδους γραφικά πρέπει να είναι τέτοιου μεγέθους ώστε να συνδυάζουν την καλή τους απεικόνιση όσο και το μικρό τους μέγεθος σε bytes, για να κατεβαίνουν γρήγορα και να μη φορτώνουν, καθυστερούν το Joomla site.
  • Duplicate Content: Ένα άλλο σημείο που θα δυσαρεστήσει τη Google, είναι η αντιγραφή περιεχομένου από άλλα sites. Θα πρέπει να αποφεύγεται δια ροπάλου η αντιγραφή σελίδων ή μεγάλων τμημάτων στο Joomla από άλλα sites, και να επιλέγεται η δημιουργία πρωτότυπων ειδήσεων, πληροφορίας και κάθε είδους κειμένου, γενικού, ειδικού, τεχνικού κ.ά. Δεν ισχύει για τα podcasts, videos, pdf κλπ.
  • Duplicate URL's: Υπάρχουν διπλά URL's; Κι όμως μπορεί να υπάρξουν έστω και όχι ακριβώς τα ίδια. Δύο κοντινά URL's ακόμα κι αν αναφέρονται σε διαφορετικό περιεχόμενο μπορεί να μπερδέψουν τις μηχανές ως προς το τι αντιπροσωπεύει η εκάστοτε σελίδα. Επίσης URL's που παράγονται από CMS ή ηλεκτρονικά καλάθια (eShops) περιέχουν σκουπίδια στο URL's βάζοντας IDs, αριθμούς κ.ά. ουσιαστικά παράγοντας διπλά ή πολλαπλά αντίγραφα μίας σελίδας. Αυτό είναι κακό για το SEO και πρέπει να 'χτενιστούν', απογυμνωθούν από τα σκουπίδια με εργασίες που θα κάνει κάποιος ειδικός.
  • Robots.txt: Με τη χρήση του robots.txt (Disallow command) μπορούμε να αποκλείσουμε περιοχές του Joomla site όπου δεν πρέπει να έχουν πρόσβαση άλλοι εκτός από τους διαχειριστές π.χ. hackers, περίεργοι, εξουσιοδοτημένοι χρήστες ή συνδρομητές κλπ.
  • Sitemap.xml: Περιέχει μια λίστα με τις σελίδες και ένα χρονικό αλλαγών ώστε να βοηθά τα ρομποτάκια των μηχανών στη σάρωση του Joomla site. Πολλές φορές αργούν ή δε βρίσκουν καθόλου κάποιες σελίδες, συνήθως τις εσωτερικές, χαμένες μέσα στη δομή των φακέλων. Είναι άκρως απαραίτητο όταν θέλουμε να γνωρίζουν οι μηχανές τις δεκάδες, εκατοντάδες ή χιλιάδες σελίδες που έχουμε δημιουργήσει σε ένα ογκώδες Joomla site.
  • Rich Snippets: Τα rich snippets έχουν τη δυνατότητα να βγαίνουν στα αποτελέσματα αναζήτησης γι'αυτό καλό θα ήταν να τα ενσωματώσουμε στον κώδικα του Joomla.
  • Content Delivery Network (CDN): Ένα ογκώδες Joomla site μπορεί να επιβαρύνει τους λιγοστούς πόρους του server μας και σ'αυτή την περίπτωση συστήνεται το ανέβασμα του περιεχομένου σε ένα CDN που θα σερβίρει γρήγορα και αποτελεσματικά το περιεχόμενο στους επισκέπτες. Τα CDN's συνήθως χρεώνουν με σύστημα Pay As You Go, δηλαδή την κατανάλωση που μπορεί να διαφέρει από μήνα σε μήνα.
  • Google Local Business: Αν υπάρχει μία φυσική διεύθυνση αναφοράς για το Joomla site καλό θα ήταν να κατοχυρωθεί στις λίστες των τοπικών επιχειρήσεων της Google ώστε να προβάλλεται στα τοπικά αποτελέσματα.
  • Google Webmaster Tools (GMT): Θα πρέπει να κάνετε εγγραφή στο GMT για να ενημερώνεστε μέσω μηνυμάτων για την κατάσταση του Joomla σας, να βλέπετε τα links που χτίζει η εταιρεία SEO, να ανεβάζετε sitemaps, να ρυθμίζετε τη σάρωση μέσω Googlebot, και πολλές άλλες χρήσιμες πληροφορίες.
  • Στην επόμενη παράγραφο γίνεται αναφορά για τη σημασία της επιλογής των keywords.

Προσφορά

 

 

Σωστή επιλογή keywords για το SEO
joomla seo

Μπορεί να ξεκινήσει κανείς είτε με γενικά keywords (ελληνικά ή/και greeklish) είτε να κινηθεί με ειδικότερα, πιο περιορισμένης ζήτησης. Στη θεματική περιοχή του Joomla site που έχετε θα πρέπει να βρείτε τα ανάλογα keywords, να τα ιεραρχήσετε ανάλογα με τη σχετικότητα, τη σπουδαιότητα, τη ζήτηση και τις δυνατότητες του Joomla σας.

Μερικά σημεία που χρήζουν προσοχής:
  • Αν πρόκειται για νέο Joomla site δεν κυνηγάμε τα γενικότερα keywords γιατί δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε ακόμη το μεγάλο ανταγωνισμό. Πρέπει να κυνηγήσουμε τα ειδικότερα μέχρι να δυναμώσει το Joomla μας.
  • Ορισμένα ειδικότερα (long-tail) keywords μπορεί να είναι πολύ καλύτερης απόδοσης από τα γενικότερα που ψάχνει όλος ο κόσμος. Άρα χρειάζεται να κάνουμε πρώτα την έρευνά μας.
  • Δεν ξεκινάμε ποτέ το SEO αν δεν έχουμε επαρκείς οικονομικούς πόρους καθώς πρόκειται να διαρκέσει μερικούς μήνες και δεν πρέπει να σταματήσουμε άπαξ και κάνουμε την αρχή.
  • Δεν ξεκινάμε ποτέ το SEO, με ένα Joomla site που δεν έχει προετοιμαστεί κατάλληλα (on-site optimization) για την πρώτη σελίδα.
Αξιολόγηση, συμβουλές και απογείωση του Joomla σας!

Αν δυσκολεύεστε σε κάποιο σημείο, μπορούμε να αναλάβουμε ενέργειες που θα βελτιώσουν δραματικά ή και θα απογειώσουν την απόδοση του Joomla:

  • Αξιολόγηση σειράς παραμέτρων της εγκατάστασης Joomla με τη μορφή ενός report.
  • Συμβουλές για βελτίωση κρίσιμων παραμέτρων όπως δομή, διάταξη περιεχομένου, on-site search engine optimization, traffic, social media optimization, στήσιμο διαφημίσεων κλπ. Οι συμβουλές δίνονται είτε σε ένα report, είτε με συνεδρία Skype, είτε από τηλεφώνου.
  • Άνοδο στην πρώτη σελίδα της Google με ανταγωνιστικά keywords ανεξαρτήτως δυσκολίας αυτών.
  • Αύξηση επισκεπτών, εγγραφών, πωλήσεων, δημιουργία traffic προς το Joomla και διάχυση πληροφορίας στο διαδίκτυο.
Τα αποτελέσματα μετράνε!

Γνωρίζουμε πολύ καλά το Joomla. Έχουμε δουλέψει με αρκετά Joomla sites σε διαφορετικά αντικείμενα που στόχευαν σε αγορές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Επίσης, έχουμε βγάλει στην πρώτη σελίδα Joomla sites με εκατοντάδες keywords, μεγάλου και μεσαίου ανταγωνισμού.

Τα websites που δουλέψαμε ήταν στημένα σε ελληνικά ή/και πολλές γλώσσες. Οι εργασίες που αναλάβαμε ήταν βελτίωση του κώδικα με προδιαγραφές SEO στις γλώσσες που ήταν στημένα, καθώς και εξωτερικές εργασίες που τα ανέβασαν γρήγορα στην πρώτη σελίδα και ορισμένα από αυτά ακόμη και στην πρώτη θέση!

Προσφορά